7.9. Returnarea produselor
In cazul in care coletul adus de catre curier nu este in stare buna si prezinta elemente clare de deteriorare severa a integritatii pachetului si a continutului (pachetul este desfacut, rupt, intepat, continutul distrus, etc), se pot face mentiuni cu privire la eventualele probleme in momentul livrarii pe documentul de livrare al curierului (numit AWB) sau se intocmeste un proces verbal de constatare, se fac fotografii si se refuza primirea si plata coletului.
Nu sunt insa considerate probleme deteriorarile minore, normale, care sunt datorate manevrarii si manipularii pachetelor si care nu afecteaza continutul acestora (de exemplu: prafuirea/ murdarirea exteriorului pachetelor, indoirea usoara a colturilor, etc).
Orice reclamatie ulterioara livrarii de catre curier, cu privire la aceste aspecte, sunt nule.
7.9.1. CLIENTUL “ PERSONALIZARI UNICAT “ poate returna produsele achizitionate prin intermediul unui CONTRACT la distanta, in urmatoarele situatii:
7.9.1.1. Coletele prezinta deteriorari severe sau produsele prezinta defecte de fabricatie.
Coletele ce nu corespund din punct de vedere estetic (care prezinta deteriorari evidente) vor fi refuzate. Pentru a se evita neintelegerile, coletul va fi fotografiat si se va intocmi impreuna cu reprezentantul firmei de curierat un proces verbal in care se va specifica starea coletului.
7.9.1.2. Produsele au fost livrate sau facturate gresit
7.9.1.3. Produsele au specificatii eronate pe site fata de realitate
7.9.1.4.”Consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile lucratoare de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului. Singurele costuri care pot cadea in sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor” conf. O.G. 130/2000 si modificarile din OUG 34/ 2014, pentru persoanele fizice ce achizitioneaza produse de pe site-uri, folosind tehnicile de comunicare la distanta, aplicandu-se definitiile cuprinse in O.G. 34/2014 art. 16 Returnarea produselor trebuie sa se faca pe cat este posibil in ambalajul original, dar cu toate accesoriile si documentele si fara sa prezinte nici o urma de deteriorare sau uzura, trebuie sa fie noi, fara sa fi fost purtate sau folosite de nici un fel (spalate, impregnate cu parfum sau odorizante de camera, etc), trebuie sa fie complete (impreuna cu toate accesoriile si etichetele sale). Deteriorarea produselor sau punerea intr-o stare de nevandabilitate duce la refuzarea returului.
7.9.2. CLIENTUL este obligat sa notifice “ PERSONALIZARI UNICAT “ intentia sa de a returna produsele achizitionate, in scris prin
FORMULARUL DE RETUR (ce poate fi descarcat de aici )
in termen de maxim 14 zile lucratoare de la primirea produselor.
7.9.3. CLIENTULUI care a notificat “ PERSONALIZARI UNICAT “ conform art 7.9.2, ii revine responsabilitatea de a se asigura ca produsele la care a facut referire vor fi returnate la “ PERSONALIZARI UNICAT “ in maxim 14 zile lucratoare de la data receptionarii produselor, bineinteles cu expedierea notificarii (cu confirmare de primire din partea “ PERSONALIZARI UNICAT “ si trimitere prin curier/ posta (costul cel mai convenabil), in caz contrar “ PERSONALIZARI UNICAT “ considerand cererea nefondata/invalida si poate refuza returul.
Produsele se vor trimite cu toate documentele primite care l-au insotit si cu formularul de returcompletat in original . Utilizarea serviciilor de curierat permit urmarirea coletului, dar “ PERSONALIZARI UNICAT “ nu este responsabila pentru coletele pierdute pe drumul de retur al produselor.
7.9.4. CLIENTUL “ PERSONALIZARI UNICAT “ nu poate returna produsele achizitionate prin intermediul unui CONTRACT si/sau nu poate pretinde oricare alte daune-interese/despagubiri, in urmatoarele situatii:
- 7.9.4.1. Inlocuirea produsului achizitionat cu un alt produs cu alte specificatii sau de un tip diferit, exceptie facand situatia prevazuta la art. 7.9.1.3.
- 7.9.4.2. Cererea de returnare cauzata de oricare situatie prevazuta la 7.9.1 are data de expediere a notificarii intentiei de returnare care depaseste perioada de 14 zile lucratoare prevazute conform art 7.9.2, din ziua lucratoare urmatoare datei contractului onorat.
- 7.9.4.3. In cazul returnarii produsului cu una dintre cauzele declarate in art. 7.9.1, produsul returnat nu este in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original, cu toate etichetele intacte si documentele care l-au insotit).
- 7.9.4.4. Conf.O.G. 34/2014 art. 16 “ PERSONALIZARI UNICAT “ isi rezerva dreptul de a nu accepta returnarea produselor care:
– prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid, cum ar fi produsele extrem de fragile sau casabile (daca este cazul).
– produsele sunt confecţionate după
specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;
7.9.5. In cazul rambursarii contravalorii produsului, aceasta se va face in cel mult 14 zile de la confirmarea returului de catre “ PERSONALIZARI UNICAT “. Returnarea se face numai in contul bancar indicat de Client.
Nu se fac returnari in numerar sau ramburs.
7.9.6. In cazul inlocuirii produsului cu unul identic, conform 7.9.1.1, inlocuirea se va face in conditiile si limitele unei comenzi normale.
7.9.7. In cazul in care CLIENTUL care a returnat un produs in conformitate cu prevederile art 7.9.1.1, iar “ PERSONALIZARI UNICAT “ nu dispune de un produs identic pentru inlocuire, acesta va oferi CLIENTULUI contravaloarea produsului in conformitate cu 7.9.5.
7.9.8. Contravaloarea serviciilor suplimentare, incluzand, dar nelimitandu-se la transportul produselor, achitata de catre CLIENT, nu se ramburseaza.
7.9.9. In toate cazurile, cheltuielile de returnare/reexpediere vor fi suportate de catre CLIENT, la costurile solicitate de catre Curier pentru livrari standard, exceptie facand situatiile prezentate la punctele 7.9.1.1 si 7.9.1.2, precum si in cazul lipsei conformitatii conform 7.9.1.3, situatie in care “ PERSONALIZARI UNICAT “ va suporta contravaloarea transportului. De asemenea, in cazul, livrarii a unor produse gresite, conform cap.7.4., cheltuielile de returnare sunt in sarcina “ PERSONALIZARI UNICAT “.
7.9.10 Modalitati de plata acceptate de catre “ PERSONALIZARI UNICAT “ disponibile:
– Plata cu ordin de plata in cont bancar:
CLIENTUL va plati contravaloarea produselor comandate in contul bancar mentionat in formularul de COMANDA
– Plata ramburs: CLIENTUL va plati agentului de curierat contravaloarea comenzii la primirea coletului.
In unele situatii care tin de politica interna de marketing, securitatea platilor si a livrarilor, “ PERSONALIZARI UNICAT “ poate informa clientul ca anumite comenzi se pot onora doar daca se foloseste un anumit mod de plata. In cazul in care clientul refuza modalitatea de plata propusa, comanda se anuleaza fara nici un fel de obligatie de ambele parti.
Nu pot fi returnate produsele
“Comenzi speciale” (produse personalizate sau confectionate la cerere). In cazul in care produsul returnat face parte dintr-o promotie/ discount/ pachet promotional si in urma returului conditiile initiale ale promotiei nu mai sunt indeplinite, suma aferenta se va deduce din contravaloarea produselor returnate care urmeaza sa fie platita clientului.
Prevederile legilor care guverneaza cumparaturile online nu se mai aplica in cazul in care clientul se prezinta la sediul firmei ca sa ridice personal comanda, chiar daca aceasta a fost achizitionata de pe site-ul magazinului online pentru ca se considera ca produsul a fost verificat in momentul ridicarii si acesta este in conformitate cu cerintele clientului.
Formularul de retur poate fi descarcat din linkul de mai jos si se va expedia completat la adresa :
FORMULARUL DE RETUR (ce poate fi descarcat de aici )
contact@personalizariunicat.ro